torsdag 5 juni 2008

(också) LIA

Jobbar hos modefotografen Carl Bengtsson och mina arbetsuppgifter är mestadels att retuschera hud, ställa bilder och arkivera gamla plåtningar. Vilket är helt ointressant att berätta om förståss. Men det blir en del assande också. Vilket är sjukt roligt och mycket arbete. På första plåtningen så kom stylist, hårstylist och några modeller från europas hörn. Kompletterat med makeupartist, stylistassistent, en extra fotoassistent (utöver mig) och några modeller till från sverige. Vi tryckte in oss i minibuss och bil och åkte ut på vischan där vi plåtade från morgon till sen kväll. Några bilder:

Makeförbättring i förgrund och hårstylist i bakgrund


Canon EOS 1Ds Mark III

Även om Calle mest plåtar mode så blir det lite artistporträtt emellanåt. Idag hjälpte jag till när Sofie Zelmani skulle plåtas med polaroidfilm i storformatskamera. Det blir nog första och (tyvärr) sista gången jag får vara med om en sån bedårande teknik.


Passade även på att ta ledigt en dag från Carl Bengtsson för att kunna hjälpa konstnärskollektivet SEEK - bestående av Nina Gorfer och Sarah Cooper - att hänga deras utställning på Kulturhuset. Nedan ser du affischbilden, och jag kan verkligen rekomendera ett besök på kulturhusets tredje våning innan utställningen tas ner. (Det är jag som har satt upp de 2x18 meter långa meningarna när du går in i lokalen!) :) Helt sjukt rakt!


Varma sommarhälsnigar

_eric

2 kommentarer:

Pär sa...

Roligt att se Eric!

Anonym sa...

Jag såg bilden och den var CMYKade lite åt höger...