onsdag 11 mars 2009

Ännu en WE plåtning avklarad...

Gjorde ännu en katalogplåtning uppe på WE i början av veckan.
Gick riktigt bra och blev snygga bilder också.
Eftersom jag aldrig har haft tid att plåta "behind the scenes" under den här LIA´n så tänkte jag att jag skulle bränna av lite bilder, ursäkta för mobilkvaliten.
Plåtningen tog plats på ett tomt lager WE kontoret. Då det var enkelglasade ruter och ingen värme så var det skapligt kallt. Tyckte mest synd om Jeansmodellerna som var tvungna att stå igenom hela plåtningen utan tröja på sig.
Fotade inte bara på modell, utan även ett slags stilleben.
Så dagen efter satte vi ljuset. Eftersom vi inte skulle plåta på modell så kunde vi disponera tiden lite som vi ville. Så ljuset sattes upp på ca 3 timmar, helt klart värt det i slutändan.
Tyvärr kan jag ju inte visa några bilder som vi tog, men här kommer iaf ett par från plåtningen...


Ljussetupen, ganska enkelt sidoljus med hjälp av en softlight reflector, lite backlight på bakrunden med lite spill på modellen.

Ännu en bild på ljussetupen.

I väntan på modell så förskte Sami liva upp stämmningen genom att sätta på sig sin partyhatt.
Sami (AD), Hanna (Projektledare) 0ch Maria (Modell) försöker få bort klistermärken från skosulorna på skorna i plåtningen.
Sami, och Maria väntar på att jag ska plåta klart från skottvinkeln.
Setupbild från stillebenplåtningen.
Tror inte jag använt 5 blixtar på en liknande plåtning tidigare, men det var tvunget att spotta upp allt då det var speglar inblandade och för brett ljus gav alldeles för måga reflektioner.

Hoppas allt är bra med alla...


/Robin

1 kommentar:

Anonym sa...

roligt att se! Mer sånt