tisdag 3 februari 2009

Massproductions

Vad vi gör på vår LIA ja. Jobbar ju en del med webb så jag skickade på måfå en fråga till webbyrån "Kramgo" på stockholmen som hade en helt underbar webb. (www.kramgo.com) Så nu har jag hamnat på ett mindre kontor i Vasastan. Kramgo jobbar med flashsidor, vilket är nytt för mig. Så efter att ha avverkat kanske en tredjedel av en 900-sidors tegelsten om ActionSript 3.0 så kröp en deadline närmare för ett uppdrag som ingen på byrån egentligen hade tid att ta tag i, eller egentligen ens undersöka om det över huvud taget var möjligt att koda utifrån designidén. Möjligen utom praktikanten då..

Nu såhär typ en vecka senare så är sidan klar, har lärt mig massor (och har långt kvar)..

Sidan är en promotionwebb för möbeldesignfirman Massproductions. Kolla på: www.massproductions.se (bredband rekommenderas)



Så efter ett långt pass gratisjobb har jag förtjänat ett par dagars ledighet från Kramgo. Har tagit lite mer bilder åt Kid of Tomorrow för nån vecka sen som dom säkert undrar var de egentligen tog vägen... Mer gratisjobb altså, men så länge CSN föder mig så känns det som en okej deal, kunskaper och kontakter mot tid. Bytt är bytt!

Kram på er alla!

Ses på en pub på södermalm om ni vill!!

_eric

Inga kommentarer: